piros napok (extrém) fájdalma

Amikor először megjött évekig nem volt fájdalmam. A vérzést csak akkor vettem észre, amikor vécére mentem, és ennyi. Nem értettem, hogy a barátnőm miért sír gimnáziumban és megy haza, azért mert „fáj a hasa”. Elképzelni sem tudtam, milyen az, amikor ettől fáj a hasad. Azonban lassan 2 és fél éve én is fájdalmakkal élem meg ezeket a napokat (legalábbis az első kettőt mindenképpen). Van, amikor a fájdalom enyhébb, de van, amikor olyan brutál erős, hogy semmi sem segít és hányásig fajul a dolog.
Az internet tele van tanácsokkal, hogy hogyan lehet enyhíteni a fájdalmat, és a tévében is minden második reklám a nospa, de mi van, ha nem segít? Mert nekem nem segít se a nospa se a melegborogatás. A másik jótanács az alvás, de hogy aludjak el, ha sírok a fájdalomtól?
Mielőtt valaki leírná, hogy ez a fajta fájdalom n
em normális, akkor igen, tudom, hogy nem normális. Tudom mi a bajom, de egyelőre tehetetlen vagyok. Azonban ha van valaki, aki szintén ennyire szenvedősen éli meg ezeket a napokat, akkor megpróbálok pár általam is alkalmazott és hasznosnak ítélt tanácsot átadni.
Első és legfontosabb persze egy vizsgálat. Lehet, hogy neked pont olyan bajod van, amit meglehet oldani és elmúlik a szenvedés.
No tehát, ami nekem bevált (amikor nem felejtem el):
-          menstruáció előtti napokon cickafarkfű tea (egy csomag 200 forint körül van a gyógyszertárakban és sokáig elég)
-          egész hónapban vitamin fogyasztás (c-vitamin, kalcium, magnézium), ez az, amit én rendszeresen szkippelek, de megpróbálok most már valami rutint beállítani, hogy ezek mindennap meglegyenek, egyszer sikerült és akkor valóban enyhébb volt a fájdalom, az összes órámat végig tudtam ülni

Ez a két dolog az, amit előtte tudsz tenni, és amit közben: Nos, én lemondtam a gyógyszerekről, semmi sem segített, a háziorvosom egy nagyon erős fájdalomcsillapítót írt fel nekem, mondván az majd biztos jó lesz. Én tényleg elhittem, hogy így lesz, szinte vártam, hogy megjöjjön és kipróbáljam, de természetesen nem sokat ért. A menstruációm úgy nézett ki, hogy napi 4-5 gyógyszert is bekapkodtam, annak ellenére, hogy tudtam: úgy sem segít. Pár hónapja átálltam a kamillateára, és a nehéz napokon napi 3-4 bögrével is megiszok. Nem mondom, hogy cseppet sem fáj, de sokkal jobban érzem magam és a gyomromat sem kezdi ki, sőt.  

Nem túl sok bevált praktikám van, ahogy ez látszik, de ezeket nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, mert szinte biztos, hogy segítenek. A mozgás is egy ilyen dolog, legalábbis ezt olvastam, de erről nincsen saját tapasztalatom, mert egy lusta kőtehén vagyok. :D

Ha valakinek valami bevált, akkor ossza meg velünk kommentben. <3 

Megjegyzések